Księgowość – wszystko co musisz wiedzieć

Księgowość – wszystko co musisz wiedzieć
Autor:
Data publikacji:
Kategoria:
Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Księgowość to zagadnienie niezwykle szerokie i nierozerwalnie związane z prowadzeniem działalności gospodarczej. Każdy przedsiębiorca musi przecież odprowadzać podatki i różnego rodzaju składki, a to właśnie one są głównym elementem księgowości. W związku z obowiązkiem zajmowania się księgowością, każda osoba prowadząca firmę powinna wiedzieć o niej na tyle dużo, by nie popełniać żadnych błędów i prawidłowo rozliczać osiągane przychody. Nie dotyczy to zresztą wyłącznie przedsiębiorców, ponieważ o księgowości muszą mieć również pojęcie osoby pracujące na etacie. Co należy wiedzieć o księgowości, aby zajmować się nią we właściwy sposób?

Kluczowa wiedza na temat księgowości – o czym pamiętać jako przedsiębiorca lub osoba fizyczna?

Pierwszą rzeczą z jakiej należy zdawać sobie sprawę w kontekście księgowości, jest to, że może być ona prowadzona różnie w zależności od rodzaju firmy. Przykładowo księgowość spółek niejednokrotnie musi być realizowana na innych zasadach. Na szczęście pomagają w niej podmioty takie jak https://akdudziak.pl/ksiegowosc-spolek/, które w profesjonalny sposób zajmują się wszelkimi czynnościami księgowymi. Z księgowością związane jest jedno, bardzo ważne pojęcie. Mowa o rachunkowości, czyli procesie polegającym na chronologicznym i systematycznym ewidencjonowaniu transakcji gospodarczych. Rachunkowość pozwala ustalać okresowe wyniki przedsiębiorstw. Oprócz tego warto wspomnieć i systemie rejestracji, a więc księgach rachunkowym, a także pojęciach kosztów i przychodów. Koszty to zmniejszenie korzyści ekonomicznych, co doprowadza do zmniejszenia kapitału, natomiast przychody to łączna wartość sprzedanych towarów, produktów lub usług.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*