Kiedy liczenie kalorii jest ważne?

Jeśli chcemy schudnąć, musimy zacząć nie tylko regularnie ćwiczyć, ale też zwracać uwagę na to co jemy. Gdy spożywamy za dużo kalorii, czyli mamy nadwyżkę kaloryczną, to nie będziemy chudnąć, a nawet możemy przybrać na wadze. Ważne jest, aby przy rozpisywaniu sprawdzać kaloryczność produktów i dobrać odpowiednie porcje. Możemy skorzystać z pomocy dietetyka lub samodzielnie zaplanować swoją dietę. Systematycznie stosowana dieta z ujemnym bilansem kalorycznym na pewno przełoży się na utratę masy ciała..

Jak liczyć kalorie?

Na początku trzeba obliczyć swoje dzienne zapotrzebowanie kaloryczne. To minimalna ilość kalorii, które musimy spożyć dziennie, aby nasz organizm prawidłowo funkcjonował. Jest ono uzależnione od wzrostu, wagi, płci, wieku oraz rodzaju aktywności fizycznej którą wykonujemy. W przypadku, gdy nie uprawiamy sportu, nasze zapotrzebowanie będzie niższe niż u osób regularnie ćwiczących. Jeśli znamy już swoje zapotrzebowanie energetyczne, wystarczy odjąć z niego odpowiednią ilość kalorii (najlepiej skonsultować to z dietetykiem) i rozplanować jadłospis.

Należy jednak uważać na pułapki, bo często pozornie zdrowe produkty są bardzo tuczące. Jeśli liczymy kalorie kalkulator stanie się naszym dobrym przyjacielem. Możemy skorzystać z gotowych narzędzi dostępnych w internecie, które po wpisaniu planowanych posiłków obliczą ich wartość odżywczą. Jeśli podejmiemy regularną aktywność fizyczną, to również musimy uwzględnić, ponieważ nasz organizm będzie potrzebował więcej energii. Liczenie kalorii nie powinno być jednak obsesją, a jedynie pomocą w uzyskaniu wymarzonej sylwetki.

Odpowiedz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

trzy + osiem =