Do jakich potraw warto dodawać oliwę?

Jednym z produktów często wykorzystywanych w kuchni jest oliwa z oliwek. Posiada ona niezwykle ciekawy smak i wykazuje liczne właściwości prozdrowotne – m.in. niweluje ryzyko miażdżycy, nadciśnienia tętniczego oraz nowotworów. Poza tym skutecznie przeciwdziała starzeniu się organizmu i reguluję pracę układu trawiennego. Godna polecenia jest w szczególności naturalna oliwa z oliwek extra virgin, pozyskiwana zawsze z pierwszego tłoczenia na zimno.

Nie przesadzajmy z ilością

Oliwa z oliwek znakomicie smakuje w połączeniu z różnego rodzaju sałatkami (caprese, pomidorowa z mozzarellą, warzywna) i potrawami z makaronem w roli głównej (spaghetti Aglio e Olio). Wprost świetnie komponuje się z ziołami w postaci włoskiego oregano, rodzimego tymianku, rozmarynu, czosnku czy ostrej papryki. Można ją również z powodzeniem dodawać do dipów, sosów i marynat, a ponadto używać jako tłuszcz do smarowania pizzy, kromek chleba i bułek (alternatywę stanowi maczanie pieczywa w lekko posolonej oliwie). Jakby tego było mało, omawiany produkt nadaje się do wzbogacania mięsnych i wegetariańskich dań pieczonych, duszonych, grillowanych czy smażonych. Trzeba jedynie pamiętać o tym, że łyżka oliwy ma niemal 125 kalorii, więc spożywanie jej w nadmiarze grozi przybraniem na wadze. Dlatego zaleca się ograniczenie do 4, maksymalnie 5 łyżek dziennie. 

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

jeden × dwa =