Audyt ISO – na czym polega?

Czym jest?

Audyt ISO to proces oceny zgodności organizacji z normami ISO. Zakres takiego audytu może być zarówno wewnętrzny, jak i zewnętrzny. Audyty wewnętrzne przeprowadzane są wewnątrz organizacji, natomiast audyty zewnętrzne prowadzone są przez certyfikowane organizacje lub audytorów zewnętrznych.

Certyfikacja ISO 9001 to międzynarodowa norma dotycząca systemów zarządzania jakością, która ustanawia wymagania dla firmy dotyczące opracowania, wdrożenia i utrzymania udokumentowanego Systemu Zarządzania Jakością (QMS). QMS to zbiór zasad, procedur i praktyk, które zapewniają, że produkty i usługi są konsekwentnie produkowane zgodnie z wymaganiami i oczekiwaniami klienta.

Co jest jego celem?

Celem audytu ISO jest pomoc organizacjom w doskonaleniu ich działania zgodnie z wymaganiami normy ISO 9001:2015 (wcześniej znanej jako ISO 9001:2008). Audytor oceni, czy organizacja wdrożyła system zarządzania jakością zgodnie z dokumentacją, czy jest on skutecznie realizowany przez pracowników oraz czy spełnia wymagania klienta. Jeśli podczas audytu zostaną zidentyfikowane jakiekolwiek luki pomiędzy rzeczywistymi wynikami a wymaganiami, należy je omówić z kierownictwem, aby można było niezwłocznie podjąć działania korygujące.

Większość firm regularnie korzysta zarówno z audytów wewnętrznych, jak i zewnętrznych, aby zapewnić zgodność z normami ISO, a także innymi przepisami, które mogą dotyczyć ich branży lub regionu, w którym prowadzą działalność.

Jeśli jesteś zainteresowany, to audyt ISO Kraków, jest miastem, w którym bez problemu zostanie on przeprowadzony.

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

17 − 8 =