Zasady i zalety treningu cardio

Gdy mowa o sporcie często słyszymy frazę „cardio”, jednak mało osób zdaje sobie sprawę czym tak naprawdę różni się od pozostałych ćwiczeń. Obejmuje ono najczęściej znane nam dyscypliny: bieganie, pływanie czy jazdę na rowerze, jednak nie bez powodu nazywane jest także treningiem tlenowym. Jego głównym celem jest bowiem zaopatrywanie organizmu w większy zasób tlenu, co z kolei wpłynie na wzrost sprawności pracy płuc oraz serca i ogólną wytrzymałość organizmu. Regularne wykonywanie cardio stabilizuje pracę serca, redukuje poziom cholesterolu w organizmie, a więc zmniejsza także prawdopodobieństwo wystąpienia zawału oraz innych chorób układu krążenia. Do tego umożliwia spalenie zbędnych kilogramów. 

O czym pamiętać?

Aby cieszyć się pozytywnymi skutkami płynącymi z treningu cardio należy najpierw zapoznać się z kilkoma zasadami jego wykonywania. Powinien on trwać około 30 minut i być uprawiany regularnie. Do tego, w celu uniknięcia kontuzji, poprzedzać go należy odpowiednią rozgrzewką. Uważać trzeba także na to, aby zbytnio nie przeciążyć organizmu, a więc dostosować intensywność oraz rodzaj aktywności do indywidualnych potrzeb. Warto również zapoznać się z informacjami zawartymi na stronie http://kardiomania.pl, oferującej szeroki zakres wiedzy w tym temacie. Każda osoba chcąca cieszyć się sprawnym sercem i dobrą kondycją z pewnością znajdzie coś dla siebie.

Odpowiedz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

dwanaście − jeden =