W czym ćwiczyć jesienią?

Okres jesienny potrafi przeplatać piękne dni z deszczowymi i pochmurnymi, lecz panujące temperatury wciąż sprzyjają aktywnościom na łonie natury. W co się ubrać by zagwarantować sobie komfort ćwiczeń w tej porze roku?

Długość ubrań

O ile na wiosnę i latem korzysta się przeważnie z koszulek z krótszym rękawkiem (lub bez rękawków) oraz niedługich spodenek, o tyle na jesieni jest to strój, w którym często będzie już zbyt zimno. Z tego względu lepiej zdecydować się na dłuższe dresy oraz bluzy, by nie wyziębić ciała podczas treningów.

Wśród fanów piłkarskich spotkamy na pewno wiele osób, które będą posiadały stroje z emblematami swoich ulubionych zespołów, jak na przykład dresy FC Barcelona. Z kolei typowa odzież sportowa damska na chłodniejsze dni to specjalnie ocieplane i grubsze legginsy, które zapewnią pełną wygodę, a przy tym będą zdecydowanie lepiej chroniły od niskiej temperatury.

Zabezpieczenie przed warunkami atmosferycznymi

Oprócz bazowego stroju w tym czasie warto sięgnąć po czapkę lub przynajmniej opaskę, która będzie zakrywała uszy. Wahania pogodowe mogą bowiem prowadzić do wychłodzenia organizmu i problemów z zatokami, więc odpowiednie zabezpieczenia pozwolą uniknąć tego, by dzień po treningu wylądować w łóżku z przeziębieniem.

Mocno niekorzystnie oddziałuje na nas silny wiatr, zatem w obwodzie powinna również pozostawać kurtka wiatroszczelna. Wreszcie do ćwiczeń w końcówce roku przydadzą się buty, które nie będą przepuszczały wody – zwłaszcza w przypadku ćwiczeń w warunkach plenerowych, na przykład w lesie.

Odpowiedz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

dwa × cztery =