Skuteczność billboardów a koncentracja kierowcy w trakcie jazdy

Jednym z najbardziej skutecznych nośników reklamowych są popularne billboardy umieszczane w widocznych punktach miast, przed skrzyżowaniami czy przy drogach szybkiego ruchu, które umożliwiają zobaczenie takiej reklamy z daleka. Jak reklamy billboardowe wpływają na koncentrację kierowcy w trakcie jazdy i co zrobić, aby były skuteczne?

Reklamy billboardowe przy drogach oraz ich wpływ na kierowcę

Wiele osób obawia się o to, czy umieszczane przy drogach reklamy nie zaburzają koncentracji kierowcy swoją intensywnością barw, obrazów i treści. Nie jest to obawa bezzasadna, ponieważ wzrok kierowcy znieczula się automatycznie na bodźce docierające spoza drogi. Koncentracja kierowców na jeździe jest zwykle tak wysoka, że mijana reklama dostrzegana jest jedynie kątem oka, dosłownie przez ułamek sekundy. Żeby zmaksymalizować jej skuteczność osoby, które decydują się np. na wynajem bilbordów reklamowych w Poznaniu, szukają takich miejsc, przy których kierowca na chwilę się zatrzymuje, jak np. skrzyżowania czy ruchliwe miejsca generujące częste korki, jak również miejsca z dużą, wolną przestrzenią po bokach i z przodu trasy.

Reklamy umieszczane dla przykładu przy drogach szybkiego ruchu, które pozbawione są drzew przy poboczu i tworzą dużą, pustą przestrzeń z przodu, są o wiele bardziej skuteczne niż te umieszczane w natężeniu reklam, zasłonięte drzewami czy budynkami. Profesjonalne billbordy reklamowe Gniezno, Poznań – czy lokalizowane w innych miastach – opracowywane w sposób pozwalający na ich optymalne rozmieszczenie, przyciągające wzrok kierowcy na chwilę dłużej, bez rozpraszania jego uwagi na trasie.

Odpowiedz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

dwa × 5 =