Rodzaje naczep jakie można wyróżnić na rynku

W branży transportowej i spedycyjnej wykorzystuje się powszechnie rozmaite naczepy. Są to konstrukcje pozbawione autonomicznego napędu i przedniej osi, które służą do przewożenia zarówno sypkich, jak i stałych ładunków. Ich przednia część zawsze spoczywa na ciągniku siodłowym, tworząc wraz z nim tzw. pojazd członowy. W produkcji wytrzymałych i zróżnicowanych pod względem budowy naczep specjalizuje się m.in. następująca firma ze Szczercowa https://www.naczepybodex.pl/.

Duże znaczenie ma rodzaj towaru

Najbardziej popularną naczepą jest uniwersalna firanka. Posiada ona boki przesłonięte specyficzną kurtyną, którą zsuwa się w trakcie załadunku i rozładunku. W znacznym stopniu ułatwia to przeprowadzenie całego procesu. Na uwagę zasługuje również naczepa typu ruchoma podłoga, pozwalająca na zrzucenie towaru bez udziału człowieka. Ze względu na brak dachu może być z powodzeniem ładowana od góry. Transportuje się na niej zazwyczaj worki z paszą lub piaskiem, palety i wszelkie materiały sypkie (np. węgiel). Jeszcze inną powszechnie stosowaną konstrukcją jest cysterna w kształcie walca, wprost idealnie nadająca się do przewozu cieczy oraz gazów. Stanowi normę szczególnie w branży chemicznej i paliwowej. Z kolei do relokowania samochodów ciężarowych, maszyn budowlanych i rolniczych czy ciężkich kontenerów przeznaczona jest naczepa niskopodwoziowa. Nie ma ona ścian bocznych i posiada bardzo nisko osadzony próg załadunkowy. Na koniec należy jeszcze wspomnieć o silosie (do zboża i mąki), chłodni (do leków i żywności wymagającej niskiej temperatury), izotermie oraz lawecie (jedno- i dwupiętrowej).

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

piętnaście − 5 =