Pozycjonowanie, SEO – co to jest? Pomoże ktoś?! – iCEA pomaga, o czym świadczą opinie klientów

Pozycjonowanie, SEO – co to jest? Pomoże ktoś?! – iCEA pomaga, o czym świadczą opinie klientów
Autor:
Data publikacji:
Kategoria:
Potrzebujesz ok. 10 min. aby przeczytać ten wpis

Pozycjonowanie stron i korzyści dla firmy

Założenie firmy i jej dobre prosperowanie to podstawowe życzenie każdego przedsiębiorcy. Nie wystarczy jednak samo „istnienie” na rynku, by nasz zakład odnalazł potencjalny klient, który ma prawdopodobnie do wyboru kilkanaście takich firm w okolicy. Jeśli firma znajduje się w dużym mieście, konkurencja jest tak ogromna, że przebicie się przez gąszcz ofert jest bardzo trudne. W małym mieście natomiast, mimo że może być jedyną taką firmą, to często jest ona niewidoczna dla klienta. Istotną kwestią jest pozycjonowanie, oferowane przez agencje zajmujące się SEO. Chwila, SEO – co to jest? To zostanie wyjaśnione troszkę później.

Do prawidłowego funkcjonowania naszej firmy potrzebujemy reklamy i to w różnych postaciach. Czy jest to polecenie zadowolonego klienta, czy baner w widocznym miejscu reklamujący nasze usługi – wszystko to sprawia, że trafiamy do większej rzeszy ludzi, potencjalnie przyszłych klientów. Zdecydowana większość społeczeństwa korzysta jednak z nowszych technologii poszukiwania interesującej ich firmy bez wychodzenia z domu. Internet stał się potęgą w reklamie i biznesie. Wystarczy wpisać słowo w wyszukiwarkę i mamy setki informacji na dany temat. Adresy, telefony, opinie. Osobiście jak szukam czegoś, to również posiłkuje się informacjami z internetu, czy to przy wyborze restauracji, czy warsztatu samochodowego.

Reklama w postaci strony internetowej firmy to rewelacyjny pomysł. Oczywiście wiąże się to ze stałym zaangażowaniem w jej rozwój. Przyciągające materiały, ciekawa szata graficzna, dobrze opracowana strategia. To sposób, który daje świetne wyniki i szybko sprawi, że nasza firma stanie się widoczna. Jednakże na taki rodzaj reklamy decyduje się już bardzo wielu przedsiębiorców, co sprawia, że konkurencja tutaj jest również spora. Musimy się wybić, a samo stworzenie strony to jeszcze nie wszystko. Powinna być ona zauważalna w sieci.

Jak sprawić, by nasza firma była zauważalna

Jak sprawić, by nasza strona internetowa była widoczna? Powinna się ona pojawiać w pierwszej kolejności podczas wyszukiwania danej frazy przez potencjalnego klienta. Przykładowo poszukuję dobrego fryzjera i wpisuję „Fryzjer Poznań”. Wyskakuje mi kilkanaście stron z tą frazą. Oczywiste jest, że klikam w te pierwsze wyświetlone u góry, ponieważ są one najbardziej pasujące do danego hasła. Często też użytkownicy myślą, że takie ułożenie stron w witrynie świadczy o tym, że te na wyższej pozycji są lepsze od tych znajdujących się niżej. Nic bardziej mylnego.

Za to, która strona jest tą pierwszą, którą wybieramy spośród wielu na liście, wpływają zabiegi SEO – co to jest? Na razie dosyć ogólnie. Działania te wpływają na zdobywanie lepszej pozycji rankingowej w wynikach wyszukiwania. Strony cenniejsze, czyli lepiej oceniane przez Google, są tymi, które prawdopodobnie wybierzemy, gdyż ukażą się nam jako pierwsze. 

Układ strony

Wpisując daną frazę w wyszukiwarkę zwykle wyskakuje nam taki układ:

1. Reklamy pojawiające się u samej góry. Są to tak zwane płatne wyniki wyszukiwania. Usługa płatna Google Ads jest odpowiedzialna za wyświetlanie stron w takim bloku reklamowym.

2. Strony internetowe. Dziesięć najbardziej pasujących do wyników naszego wyszukiwania. Zależy nam, by znaleźć się właśnie w tej dziesiątce.

3. Reklamy płatne znajdujące się na dole.

Dlaczego akurat jedne bardziej pasują od innych, skoro mają taką samą nazwę, czy tematycznie są podobne? Kto decyduje o tym, że jakaś strona znajduje się jako pierwsza lub jako dziesiąta?

Odpowiedź może wydawać się prosta, ale taka nie jest. Popularność w świecie internetu wygląda nieco inaczej. To algorytm Google odpowiada za ułożenie stron w odpowiedniej kolejności. Kieruje się wieloma czynnikami „ustawiając” jedną stronę wyżej a inną niżej. Takich czynników jest około dwustu i nie jesteśmy w stanie ich wszystkich poznać, natomiast wiemy, jakie podstawowe elementy mają wpływ na pozycję strony. Są to czynniki związane ogólnie z treścią strony i jej popularnością gdzie indziej, czyli:

a) Ilość treści i jej jakość oraz zawartość słów kluczowych. Nie wystarczy pisać byle czego i byle jak, upychać dane frazy i liczyć na to, że robot Google nas wyróżni. Wbrew pozorom ten robot jest bardzo inteligentny i potrafi wyłapać wiele błędów oraz celowych działań zmierzających do polepszenia pozycji strony. Można powiedzieć, że kieruje się on naturalnością w budowie strony, jakkolwiek dziwnie to brzmi.

b) Częstotliwość dodawanych treści. Strona powinna być cały czas „aktywna”, zmieniać się i wykazywać swoje działanie. Strona, na której nic się nie dzieje szybko traci zainteresowanie.

c) Szybkość ładowania strony. Bardzo denerwujące jest, jeśli musimy czekać zbyt długo na otwarcie wybranej witryny. Zwykle to zniechęca użytkownika i przechodzi do innej, która nie ma takiego problemu.

d) Liczba stron, które zawierają odnośniki do naszej strony. Wszelkie zamieszczone w internecie uwagi i opinie o naszej firmie oraz ich jakość, czyli profesjonalne, mające podstawy rzetelne artykuły podające linki do naszej strony. Współpraca z innymi portalami.

e) Obecność w social mediach. Niezwykle ważny aspekt to zaistnienie na portalach społecznościowych takich jak Facebook, Twitter i innych.

Pozycjonowanie

Wszystkie te zabiegi opisane wyżej sprawiające, że dana strona pojawi się jako jedna z pierwszych i mające na celu poprawę pozycji strony nazywamy pozycjonowaniem strony internetowej. Zagraniczna pełna nazwa to Search Enginge Optimization, w skrócie SEO.

Wśród wielu początkujących, myślących o SEO rodzi się pytanie: SEO – co to jest? No właśnie, zrozumienie wymaga dużo czasu i wiedzy w tym właśnie zakresie. Warto jednak rozejrzeć się za profesjonalną firmą zajmującą się pozycjonowaniem stron. Efektem takiego przedsięwzięcia będzie wzrost popularności strony, a co za tym idzie firmy. Pojawienie się na wyższych pozycjach w wyszukiwarce będzie miało pozytywny wpływ na wyświetlanie witryny. Im więcej osób będzie ją oglądało, tym lepiej dla nas.

Wpisując frazę „pozycjonowanie stron”, wyświetli nam się, jak wyżej już zostało opisane, kilka ofert. Tym razem jednak zamieniamy się w rolę klienta poszukującego dobrej firmy, która pomoże nam się wybić. Nie wystarczy, że klikniemy pierwszą lepszą stronę, bo jak wiemy nie zawsze oznacza ona najlepszą usługę. Warto wgłębić się w tę kwestię i poszukać opinii na temat danej firmy. SEO – co to jest? Po pierwsze, jest to proces, który agencja powinna realizować jak najlepiej. Po drugie, to długotrwały proces zależny od umiejętności i wiedzy danego pozycjonera, dlatego warto wybrać profesjonalistów do tej dosyć skomplikowanej roboty. Będzie to miało jednak długotrwałe i pozytywne efekty.

Przeglądając internet, natknęłam się na firmę Grupa iCEA z Poznania, która zajmuje się pozycjonowaniem stron. Oczywiście wiele jest takich ofert, ale na moją decyzję składa się również wiele czynników.

Przede wszystkim opinie innych

Ogromna ilość wpisów świadczących o dobrej opinii tej firmy. Sukces zawdzięcza temu, że do każdej realizacji zlecenia podchodzi w bardzo profesjonalny sposób. Zajmuje się skutecznym, przede wszystkim podnoszeniem pozycji strony, które daje wymierne efekty.

Wprowadza poprawki w kodzie strony internetowej, czego nie widać na pierwszy rzut oka, jednak jest niezwykle ważne i usuwa wszystkie niepotrzebne elementy. Poprawia czas ładowania strony, wprowadza poprawki do tekstów regulując nagłówki, dobierając odpowiednią grafikę. Dba o wartościowe treści oraz linki odsyłające do naszej strony internetowej.

Strona firmy

Pięknie i ciekawie rozbudowana strona internetowa firmy zawierająca wszelkie interesujące nas informacje.  Na stronie internetowej agencji dokładnie wyszczególnione są usługi, ich opis, na czym polegają i do kogo mają trafić. Darmowa wycena, która pozwoli stworzyć unikalny raport szczegółowo wyliczający, które elementy strony wymagają poprawy.

Historia firmy

iCEA powstała w 2007 roku w Wągrowcu. Była to jednoosobowa działalność mieszcząca się w piwnicy domku jednorodzinnego. Powoli rosła w siłę. W 2011 roku miała już ośmiu pracowników, a cztery lata później rozwinęła się do tego stopnia, że zespół liczył już około pięćdziesięciu specjalistów. Młoda firma, lecz bardzo prężnie rozwijająca się, aktualnie mająca dwa oddziały w Poznaniu i Wągrowcu. Zajmuje się nie tylko pozycjonowaniem stron, ale również rozwinęła kolejne marki: Adsownia, tworząca kampanie Google Ads, Be Social zajmująca się obsługą profili społecznościowych swoich klientów, a jako Blogowie Słowa tworzy i prowadzi blogi firmowe.

Certyfikaty

Firma zdobyła status Partnera Google i specjalizuje się w obsłudze jego produktów. Aktywnie bierze udział we wszelkiego rodzaju szkoleniach, które dają szeroką wiedzę na temat zmian wchodzących na rynek.

Certyfikaty z Google AdWords oraz Google Analytics z reklam w sieci wyszukiwania, reklam mobilnych i wideo oraz reklam w Zakupach Google.

ICEA utworzyła nawet Dział Badawczo-Rozwojowy mający na celu testowanie nowych rozwiązań. Przeprowadzanie samodzielnych badań ma na celu optymalny rozwój dla reszty firmy.

Firma składa się z wielu specjalistów od SEO i SEM. Copywriterzy , graficy, webdeveloperzy, handlowcy, pracownicy administracji, jak również praktykanci – to wszystko składa się na zespół fachowców.

Działalność charytatywna

Firma chętnie bierze udział w akcjach społecznych i charytatywnych.

Wspiera niezwykłych ludzi i spośród tych najbardziej odważnych wybiera raz roku osobę, której pomaga w realizacji pasji. Pierwszym beneficjentem został Dariusz Nikiel, miłośnik ekstremalnych biegów z przeszkodami. Takich właśnie ludzi z pasją, zmagających się ze swoimi słabościami poszukuje iCEA.

Wspiera akcję działającą na rzecz profilaktyki nowotworów oraz osób zmagających się z chorobą nowotworową. „Wszystkie ręce na pokład” to przedsięwzięcie obejmujące między innymi profilaktyczny piknik oraz rejs żaglowcem mające uświadomić, że profilaktyka i diagnostyka to coś, czego nie należy się bać. Wręcz przeciwnie – powinny być motywacją do zdrowego i aktywnego stylu życia.

Firma prowadziła również w 2017 roku zbiórkę na leczenie chorych psów odebranych właścicielom podczas interwencji na poznańskiej Starołęce. Zachęca do wspierania fundacji celem ochrony praw zwierząt.

W 2015 roku iCEA zaangażowała się w Akcję Poboru Krwi, mającą na celu zachęcanie do oddawania krwi.  Pracownicy podczas jej trwania nie tylko sami oddali krew, ale również zachęcali najmłodszych, rozdając im słodycze.

Oceniając zatem pod kątem rozwoju firmy, jej indywidualnego podejścia do klienta, historii, opinii oraz dobrze dopracowanej strony internetowej, którą niejeden przedsiębiorca chciałby posiadać, uważam, że warto oddać los swojej firmowej strony internetowej w tak fachowe ręce jak iCEA.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*