Masz problem z obsługą w hotelu? Przeczytaj ten krótki poradnik!

Kiedy masz rezerwację w hotelu, zawsze istnieje szansa, że Twój pokój będzie zajęty przez kogoś innego. Jeśli tak się stanie, zazwyczaj przysługuje Ci prawo do innego pokoju – jeśli jest on dostępny. Co jednak, jeśli hotel nie jest w stanie znaleźć dla Ciebie alternatywy?

Brak dostępnego pokoju mimo rezerwacji

  • Poproś o inny pokój. Jeśli oryginalny pokój jest niedostępny, poproś o inny, tego samego typu lub o takiej samej wartości. Jeśli podróżujesz w interesach, poproś o równoważny lub lepszy pokój niż ten, który zarezerwowałeś. Nie masz gwarancji, że go dostaniesz, ale warto poprosić.
  • Poproś o zwrot pieniędzy lub kolejną noc za darmo. Poproś o rekompensatę za niedogodności spowodowane umieszczeniem w pokoju niespełniającym norm lub przeniesieniem na inne piętro lub do innej części budynku, gdzie jest mniej udogodnień lub nie ma widoku na ocean lub pasmo górskie.
  • Zadzwoń i zapytaj o swoje możliwości. Zapytaj, czy jest jakieś inne zakwaterowanie dostępne w okolicy – być może w innym hotelu należącym do tej samej sieci – bez dodatkowych kosztów dla Ciebie jako rekompensata za to, że zostałeś przeniesiony z zarezerwowanego pokoju bez uprzedzenia podczas wakacji.

Brak prądu w pokoju

Jeśli nie masz prądu w pokoju, najpierw sprawdź, czy nie jest to spowodowane przerwą w dostawie prądu. Jeśli w innych częściach hotelu lub w pobliskich budynkach świecą się światła, zadzwoń do recepcji i zapytaj, dlaczego nie masz prądu i kiedy zostanie on przywrócony. Być może będziesz mógł przenieść się do innego pokoju lub uzyskać rekompensatę za niedogodności spowodowane brakiem prądu podczas pobytu. Czasami jest to krótka awaria, np. kiedy zepsuł się wyłącznik hotelowy, ale czasami niestety trzeba będzie poczekać dłużej na przywrócenie energii elektrycznej.

 

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

17 + siedem =