Jak rejestruje się spółkę?

Jak rejestruje się spółkę?
Autor:
Data publikacji:
Kategoria:
Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Jeśli mamy pomysł na rozkręcenie własnego biznesu, warto zainwestować swój czas oraz pieniądze. Stworzenie własnej spółki może w prosty sposób pomóc rozwinąć nasze talenty i wyciągnąć z nich maksimum korzyści. Należy jednak pamiętać, że rynek jest kapryśny i nigdy nie ma stuprocentowej pewności powodzenia naszego projektu.

Pojawiają się pytania – jaka forma prawna będzie w tej sytuacji dla nas najkorzystniejsza? Czy rejestracja spółek to skomplikowany proces? W jaki sposób można uzyskać pomoc w dokonaniu wszelkich formalności z tym związanych?

W gąszczu spółek – jaką wybrać?

Najkorzystniejszym obecnie rodzajem spółki jest spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (w skrócie z o.o.). Jest to spółka prawa handlowego, którą założyć może każda osoba fizyczna oraz prawna. Niewątpliwą korzyścią wynikającą z jej fundowania jest to, że w przeciwieństwie do spółek osobowych, jej właściciel – co do zasady – nie odpowiada za długi przedsiębiorstwa własnym majątkiem.

Aby rozpocząć działalność, wystarczy w takim przypadku już 5000 złotych kapitału zakładowego. Dodatkowo, kapitał zakładowy może zostać wniesiony w formie aportu, a więc sprzętu.

Podstawowe formalności

Prócz obowiązku wniesienia kapitału zakładowego, konieczne jest dopełnienie jeszcze innych formalności. Dla działania spółki obowiązkowe jest stworzenie umowy w formie aktu notarialnego. Musi również zostać wpisana do Krajowego Rejestru Spółek (w skrócie: KRS). Można tego dokonać zdalnie za pośrednictwem strony internetowej.

Samodzielnie czy z pomocą?

Spółkę można zarejestrować samemu. Jest to jednak dość skomplikowany proces i łatwo jest się pogubić w papierkowej robocie. Jeśli więc nie mieliśmy wcześniej doświadczenia w walce z urzędniczą machiną, warto poszukać pomocy.

Założenie spółki prawa handlowego może mieć korzystny wpływa na rozwój naszego biznesu. Jej rejestracja i zgromadzenie wszystkich potrzebnych dokumentów często jednak przysparza sporo problemów. Najlepiej więc skorzystać wtedy z pomocy profesjonalnej kancelarii, która weźmie na siebie wszelkie formalności.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*