Jak poradzić sobie z analizami i budżetowaniem w firmie?

Jak poradzić sobie z analizami i budżetowaniem w firmie?
Autor:
Data publikacji:
Kategoria:
Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Jeśli jesteś menedżerem, musisz być w stanie wykonywać funkcje analizy i budżetowania. W tej lekcji dowiesz się, jak tworzyć i wykorzystywać budżety w swojej firmie.

Czym jest budżetowanie?

Budżetowanie to proces planowania przyszłych zdarzeń i szacowania tego, czego się spodziewasz. Odbywa się to poprzez analizę wyników z przeszłości, przegląd bieżących danych i tworzenie prognoz opartych na oczekiwaniach na przyszłość. Budżetowanie pomaga firmom planować wydatki tak, aby mieć odpowiednie fundusze dostępne w momencie, gdy są one potrzebne. Aktualnie firmy próbują rozwiązania business intelligence, które wykonuje planowanie, budżetowanie, analizę i raportowanie za nich.

Kategorie budżetu

Budżety są zazwyczaj podzielone na kategorie wydatków, takie jak koszty ogólne produkcji i koszty marketingu. Te kategorie są często dalej podzielone na podkategorie, takie jak surowce i media. Budżety zawierają również prognozy dochodów – przychodów ze sprzedaży – dzięki czemu menedżerowie mogą określić, ile pieniędzy będzie dostępnych dla każdej kategorii wydatków w czasie.

Definiowanie budżetu

Budżet może być zdefiniowany jako szacunek oczekiwanych przychodów, wydatków lub innych wyników finansowych w określonym czasie (1 rok), wyrażony w kategoriach pieniężnych, takich jak dolary na miesiąc lub dolary na dzień. Budżet jest zazwyczaj stosowany na okres jednego roku, ale niektóre z nich mogą być dłuższe w zależności od charakteru działalności gospodarczej, która jest analizowana przez kierownictwo.

Cel budżetowania

Celem budżetowania jest pomoc menedżerom w podejmowaniu świadomych decyzji dotyczących sposobu wydawania pieniędzy w organizacji.

 

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*